Jak wygląda rejestracja znaku i wzorcu przemysłoego?
Taka nieuczciwa konkurencja może obejmować na przykład tworzenie podróbek towaru lub wykorzystywanie marki w nieetyczny sposób, podczas negatywnych kampanii reklamowych. Pełne zabezpieczenie prawne przed takimi praktykami daje jednak prawidłowo przeprowadzone zarejestrowanie znaku towarowego używanego przez firmę. Pośrednictwo w całym niełatwym procesie proponuje kancelaria prawno-patentowa PORAJ.
Proces ten obejmuje następujące kroki, z których każdy jest bardzo ważnym etapem:
- kontakt z kancelarią i omówienie wstępnych szczegółów współpracy,
- weryfikacja i analiza zgłaszanego do rejestracji znaku w celu wykluczenia podobieństwa z już zarejestrowanymi wzorami,
- skompletowanie i przygotowanie niezbędnej dokumentacji prawnej w oparciu o zakres działalności przedsiębiorcy,
- złożenie owej dokumentacji do Urzędu Patentowego,
- kontrola przebiegu rejestracji oraz wniesienie ewentualnego sprzeciwu od decyzji odmownej,
- przekazanie przedsiębiorcy ważnego przez okres 10 lat certyfikatu ochronnego oraz poinformowanie go na temat powiązanych z tym praw.
Całkiem inną, ale też bardzo ważną sprawą jest rejestracja wzoru przemysłowego. O ile marka to po prostu nazwa i logo prowadzonej działalności, o tyle wspomniany wzór przemysłowy to unikalne cechy towaru lub usługi, które wyróżniają je na rynku i nadają im niepowtarzalny charakter. Taka rejestracja pozwoli więc uniemożliwić konkurencji kopiowanie tego, co bezpośrednio decyduje o atrakcyjności oferty firmy w oczach jej klientów. W przypadku wyrobów fizycznych najczęściej dotyczy to ich unikalnego wyglądu i designu.
Polecane artykuły
Kurs HDS
Dobry kurs musi optymalnie łączyć zajęcia teoretyczne i praktyczne. Ośrodek Doskonalenia Kadr ODEKA od lat zajmuje się organizacją szkoleń i zwraca uwagę na oczekiwania kursantów. Zapewnia ciekawe materiały dydaktyczne, które są przygotowane w taki sposób, by przyswajanie inform
Urządzasz recepcje ? Meble recepcyjne firmy Limba
Większość instytucji i firm, świadczących usługi klientom, posiada swoje siedziby. Mogą to być sklepy, przychodnie lekarskie, hotele, fitness kluby, gabinety fryzjerskie czy kosmetyczne, szpitale, sanatoria i wiele innych. To, co łączy ze sobą wszystkie wyżej wymienione miejsca, to fakt, iż muszą on